Boka lokaler

Du kan boka allt ifrån idrottsanläggningar till skolmatsalar. För att göra en bokningsförfrågan måste du vara inloggad i Interbook GO som en förening, privatperson eller ett företag.

När du vet vilken lokal eller anläggning du vill boka så gör du en bokningsförfrågan via din inloggning i vår e-tjänst som du hittar här. Länk till annan webbplats. I e-tjänsten kan du även söka lediga tider till anläggningar och lokaler, göra en bokningsförfrågan, se föreningsregistret och söka bidrag. Din förfrågan hanteras av lokalbokningen under kontorstid, veckodagar 08.00-16.00.

Du får en bokningsbekräftelse via mail när din bokning är klar. Bokningsbekräftelsen innehåller viktig information för din bokning, brandföreskrifter och ordningsregler.

Kommunen tar ut lägst pris för barn och unga och mer för vuxna och företag. När du gör en bokningsförfrågan i vår e-tjänst ser du direkt vad vald lokal kostar.

Passertagg lämnas tillbaka i kassan på Pontusbadet om du inte har fler kommande bokningar. Eventuellt lånade nycklar lämnas istället tillbaka till lokalbokningen senast veckan efter ditt bokade tillfälle.

Faktura skickas ut till den adress du angett i bokningssystemet månaden efter ditt bokade tillfälle. Vill du hellre ha en e-faktura ansöker du om det hos din bank.

Lokalbokningen ansvarar över bokningsförfrågningar och bokning- och schemaläggning av bokade tider i kommunens hallar och fritidsanläggningar.

Du kan också söka lotteritillstånd samt felanmäla lokaler om du inte gör det via vår e-tjänst för felanmälan.

Lokalbokningen når du på mejl lokalbokningen@lulea.se eller telefon via Kundcenter 0920-45 30 00 vardagar klockan 08.00-11.30, 13.30-16.00.

Lokalbokningen sitter i Pontusbadets lokaler, Bastugatan 6-8. Taggar hämtar du i kassan på Pontusbadet under ordinarie öppettider.
Nycklar kvitterar du ut hos Lokalbokningen 08.00-11.30, 13.30-16.00.

Sidan uppdaterades den 31 maj 2024