Bestäm en gradering för varje delfråga
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Vara en mötesplats (en plats där invånare kan mötas, ställa en fråga, prata med en riktig person, en samlingsplats och arena i lokalsamhället där alla är välkomna)
|
|
|
|
|
|
Ta emot och vägleda vid registrering av synpunkter och felanmälan (kommunen/gator/vägar/byggnader/fastigheter/belysning/medborgarförslag)
|
|
|
|
|
|
Hjälpa och vägleda människor i kontakten med kommunala och statliga myndigheter samt andra aktörer (tex vårdkontakter, Försäkringskassan, banker, Skatteverket, arbetsförmedlingen, polisen, statens servicecenter)
|
|
|
|
|
|
Försäljning, information och marknadsföring (jaktkort, fiskekort, gälplomber, kräftfiske, choklad mm)
|
|
|
|
|
|
Stöd och service till nyanlända (översättning, söka jobb, frågor/vägledning i samhället, språkhjälp, migrationsverket, bostad, cv)
|
|
|
|
|
|
Uthyrning och nyckelutlämning. (Som torgplatser, odlingslotter, ljudanläggningar, lokaler)
|
|
|
|
|
|
Stöd i att använda digitala resurser och e-tjänster, söka information, kopiera, skanna, skriva ut, digital delaktighet. (Handledning/vägledning)
|
|
|
|
|
|
Turistinformation och vägledning för turister och tillfälliga besökare i området. (Infopoint från Turistbyrån) |
|
|
|
|
|