En alt-text

25 mars: Upphandlingsdagen 2025

Upphandlingsdagens syfte är att ge kunskap, dialog och transparens mellan leverantörer och upphandlare för att underlätta framtida samarbeten och skapa nya affärsmöjligheter.

Norrbotten är en expansiv region vilket ger betydande effekter på upphandlingar och ökade affärsmöjligheter för företag. Myndigheter och kommuner måste planera och genomföra fler och större upphandlingar. Detta lockar fler leverantörer till regionen, vilket ökar konkurrensen i upphandlingarna och ställer större krav på leverantörerna. Upphandlingsdagen ger möjlighet för leverantörer och upphandlare att mötas och dela erfarenheter, vilket kan underlätta framtida samarbeten och skapa nya affärsmöjligheter.

Under dagen kommer vi att avhandla:
• Nyheter och trender inom offentlig upphandling
• Presentation av konkreta exempel på lyckade upphandlingar
• Upphandling och sekretess – Vad är offentligt i offentlig upphandling?
• Bättre upphandlingar
• AI i upphandling
• Hur kan man upptäcka/hindra kriminalitet i upphandlingar?
• Kommande upphandlingar i Norrbotten

KOSTNAD: 1995 kr för medlemmar i Norrbottens Handelskammare
2595 kr för icke medlemmar

Anmälan

Anmäl dig senast 5 mars.

Dag, tid och plats

Tisdagen den 25 mars kl. 11.00-16.00

Kulturens Hus
Skeppsbrogatan 17
Luleå

Kontakt

E-post: info@norrbottenshandelskammare.se

Sidan uppdaterades den 21 januari 2025