Luleå Live är tillbaka och söker spelställen

Två dagar, tio spelställen och massor av artister väntar när Luleå Live är tillbaka i höst. Nu söker festivalen spelställen för årets omgång, som blir 18-19 oktober.

För fjärde året kommer Luleå Live fylla stan med musik på restauranger, caféer och hotell. Nu börjar sökandet efter spelställen till höstens festival.

– I år kommer vi ha tio ställen där vi fixar teknik och artister. Vi hoppas få in intresseanmälningar både från gamla och nya tänkbara spelplatser och göra klart detta innan sommaren, säger Robin Lindquist, projektledare Luleå Live, Luleå kommun.

Potentiella spelplatser kan skicka en intresseanmälning till Robin på robin.lindquist@lulea.se.

Luleå Live + lokal musik

Som tidigare år bokas nationella akter till festivalen, men ett stort fokus ligger på de norrbottniska artisterna. Efter sommaren kommer Luleå Live öppna för intresseanmälningar från lokala artister som vill spela på festivalen.

Kontakt: Robin Lindquist, projektledare Luleå Live, Luleå kommun, 070-546 31 50

Sidan uppdaterades den 27 maj 2024